Jak na gastro sítě #2 Facebooková osvěta

Facebook. Žrout času, hromada hejtrů, sdílení zvířátek, veselých videí a fotek dětí přátel, které jste neviděli snad sto let. Jedněmi zatracovaný, druhými opěvovaný. Každý má něj svůj názor, Češi obzvlášť 🙂 

Opěvovat ho ale můžete i Vy, protože i dnešní době se na něm dá udělat mega úspěšná nízkonákladová reklama. Co si pod slovem úspěšný představit? Udržení provozu, nárůst objednávek a příval nových zákazníků. 

A proč? Pár dat a statistik o Facebooku to osvětlí!

  • 88% uživatelů komunikuje se svou rodinou
  • 33% hledá zábavu 
  • 23% dychtí po novinkách
  • 2,5 miliardy lidí je na Facebooku celosvětově 
  • 5,2 milionů lidí denně je z České republiky 
  • lidé tráví skoro 3 hodiny času na FB denně
  • 98% uživatelů je na mobilním zařízení

Statistický důvod o rozvozu potravin a hotového jídla:

  • 13% nárůst zaznamenalo dodávání jídla v roce 2020
  • 25% nárůst se ještě předpokládá oproti roku 2020 do roku 2025

Sečteno a podtrženo, z toho plyne obrovský potenciál cílové skupiny, která může zásadně ovlivnit Váš lokální prodej pro rozvoz jídel. Pokud milujete statistiky, jako my, tak si počtěte další detaily v angličtině: 

Sproutsocial a statistiky pro marketéry

Socialbakers a statistiky facebooku 

Techcrunch a vznik sdílených kuchyní pro rozvoz

Facebookové skupiny

Uživatelé na sítích jsou přesyceni obsahem, který na ně vyskakuje a hledají nové možnosti, jak se zabavit. Tou jsou právě facebookové skupiny, které zažívají obrovský boom. Můžeme je přirovnat ke sportovním oddílům, kroužkům a partě přátel, co si pamatujeme z minulosti. Dlouhodobá uzávěra dělá s mozky lidí své a ty si hledají sobě blízké. Vznikají nové místní skupiny sousedů, rádcovské skupiny pro výchovu dětí, novodobí bylinkáři, marketéři, kulináři či vegani. Všichni mezi sebou čile komunikují, ptají se na řešení svých problémů, inspirují se navzájem a hledají doporučení. A to je nyní pro gastro zásadní. 

Vezměme si tedy příklad lokálních skupin, která sdružuje lidi, co mají rádi jídlo. Na facebooku je jich spousta a mají od 3 do 15 tisíc členů. A to už je hezky předpřipravená cílová skupina pro rozvoz jídel. Tito lidé mají společnou touhu dobře jíst, rodiče dětí navíc nemají moc času nazbyt a nestíhají vařit a doporučení na kvalitní rozvoz jídla zde padne na úrodnou půdu.

Takže proč už víte, teď si ve zkratce řekneme, jak. 

  1. Popis – Proč u Vás a ne někde jinde? Rozvážíme jídlo je obecně výstižné, ale v dnešní době to nikoho nezaujme. Lidé milují příběhy a chtějí vědět, kdo jim to jídlo rozveze, proč ho vlastně dělá, jak dlouho ho dělá, čemu všemu sám holduje, rozumí, jestli má lokální dodavatele masa či zeleniny, jestli jídlo přiveze ten roztomilý číšník či fešná servírka, kterou znají z jejich restaurace nebo jestli je jídlo v ekologických krabičkách. Každá z těchto informací má smysl pro potencionálního zákazníka a má jediný cíl. Přitáhnout pozornost, pozvat ho k objednávce, pobavit a nezahltit. Stručně, jasně, výstižně.
  2. Fotka – pokud bude nevzhledná a nezajímavá, tak spíše odradí, fakt se posnažte a vymyslete hezky nafocená jídla. Jestli nevíte jak na to, tak si přečtěte naše tipy, které jsme sepsali v minulém článku. 
  3. Jak objednat – způsob, kde a jak objednat, telefon, web či přes lunchdrive, minimální objednávka, jestli vozíte do rodin, pro diabetiky či i do firem. 

Jestli příspěvek budete přidávat sami nebo to udělá někdo za Vás, je na Vašem rozhodnutí. Samozřejmě, že doporučení spokojeného zákazníka udělá skvělý dojem, na druhou stranu, když ho přidáte sami, můžete rovnou odpovídat na dotazy a komunikovat se zákazníky. O tom, ale až zase příště! 

Inspirací budiž příspěvek našeho nového klienta, kterému se tento způsob proma, dokonce i bez jeho vědomí, velmi podařil. 

Tipy na skupiny: 

Kde (ne)jíst

Pro milovníky piva 

Vegany

Romské jídlo má už také svou skupinu