Jak na gastro sítě #3: Místní firma na Google

Došli jsme na něj. Na google. Na úvod je třeba poznamenat, že ho ve světě i u nás zná každý a zároveň ví, k čemu slouží. Slovo vygooglit český význam vyhledat na internetu prakticky vytlačilo. Má to svůj opodstatněný důvod. Ať jste na mapách, nebo ve vyhledávači, tak Vás google navede, na to co hledáte. A vy přece chcete, aby Vás hladoví a mlsní zákazníci našli, ne? 😉

Založení profilu Místní firma na Google 

Je to jednoduché zvládne to každý! Možná ho už i máte, protože ho někdo za vás založil a vy si profil jen ověříte. Když ne, tak si ho založte. HNED! Jakmile si ho založíte, google o Vás bude vědět. Bude Vás při dodržení pár pravidel i zobrazovat hledajícím a tápajícím uživatelům internetu a je to zároveň nejlevnější možná reklama a způsob, jak se zviditelnit. Protože je ZDARMA! Jediné, co potřebujete je mít vlastní google účet s emailem na google, který se Vám stejně časem bude hodit! 

6 základních pravidel, kterých se držte!

  1. ZALOŽTE HO NEBO OVĚŘTE VY! VY SAMI!

Rozhodně nenechávejte google účet zakládat zaměstnance, přítelkyni či někoho, kdo Vám zrovna pomáhá se sítěmi. TO JE ROZKAZ! Známe totiž desítky případů, kdy odešel zaměstnanec, přítelkyně a člověk na sítě a odnesl si přístup k účtu s sebou. Jestli se s Vámi rozejde v ne zrovna přátelském duchu, tak vsadíme boty, že máte po svém pracně vybudovaném profilu. 🙁

Přidat kohokoliv jako editora můžete vždy, vlastník buďte jen Vy! Rozumíme si? Návod k založení MÍSTNÍ FIRMY najdete zde, ověření tady. Ověření proběhne fyzicky, zasláním pin kódu na Vámi zadanou adresu do 14 dnů. Kód pak jen přepíšete do profilu a je ověřeno. Jste primárním vlastníkem účtu. Navždy.

  1. AKTUÁLNÍ INFORMACE

Nebudeme Vás nutit dávat z počátku příspěvky každý den, ale klademe na srdce, abyste udržovali svůj profil aktuální – otvíračka, telefon, ideálně nabídka. Není nic horšího, než když se nedá dovolat pro objednání jídla či rezervaci na uvedené číslo, protože je na druhém konci naštvaná přítelkyně, která bojkotuje Váš business. Co se asi stane? Zákazník půjde jinam, kde mu ten telefon zvednou. 

  1. FOTKY

Dejte si tu práci a vymazlete si svůj profil, o tom, jak mají správné fotky vypadat jsme už psali zde. Buď je máte nebo je zvládnete vyfotit sami. Když ne Vy, tak syn či vnouče. V grafickém nástroji Canva pak fotku nahrajete a zpracujete do požadovaných velikostí. Vytvoříte si tam i na tři kliky záhlaví na svůj google profil. Zdarma! Navíc přísaháme, že máte spoustu klientů, co si zaručeně libují v nahrávání fotek a psaní recenzí v Google. On je totiž k tomu sám vybízí. Krásný oslí můstek na bod 4.

  1. RECENZE

Tady Dá. Svatý grál googlu. Pokud Vám budou přibývat recenze, i s fotkami, tak Vás google bude upřednostňovat ve vyhledávání. Čím lépe, tím více. Takže, mít místní profil se skvělými recenzemi se prostě vyplatí! Natisíckrát. Když ještě budete na recenze odpovídat, poděkujete a pozvete znovu na návštěvu, nebo se vyjádříte i k nějakému nedorozumění, budete fakt v algoritmech google za hvězdu. Pokud budete mít i svůj svérázný přístup, můžete pobavit desítky lidí a přitáhnout k sobě pozornost velkolepým způsobem. Ovšem pozor. Může se to stát i naopak! Odkaz pro sdílení recenzí si vytvoříte natošup. 

313 000 výsledků a náš pan Prouza z Jídelny Traktorka na druhém místě. Dává smysl? 🙂
  1. SDÍLENÍ

Ve svém profilu v místní firmě najdete odkazy na sdílení, pověste je na Váš web, dejte je do mailingu, do podpisu v emailu, prostě na online místo, odkud komunikujete. Posílíte tím obrovsky svou důvěryhodnost v očích potencionálních zákazníků a ty stávající povzbudíte k objednání. Fakt. Je to tak. 

  1. STATISTIKY

V tom samém profilu zjistíte také, kolik lidí na Vás přišlo, jakou akci udělali, jestli si Vás zobrazují ve vyhledávání, v mapách a klikli na telefon či web. Je to důležitá zpětná vazba, která Vám může hodně napovědět o tom, jak svou online prezentaci děláte dobře. 

  1. SHRNUTÍ A DOBRÁ RADA

V bodu dva jsme tak trochu obalamutili s tvorbou těch příspěvků. Každý den je opravdu dávat nemusíte, ale je fajn tam čas od času 1x za týden či 14 dní něco zveřejnit. Ať je to pěkná fotka jídla s výzvou k objednání, promo příspěvek o sezónní nabídce, nebo fotka z cateringu či svatební tabule. Přesvědčí to Vaše zákazníky o tom, že jste mistři svého oboru. A dáte nahlédnout do své kuchyně, to vždy přitáhne pozornost! Hlavně si v klidu projedete recenze, odpovíte na ně a mrknete na statistiky, což google přesvědčí o tom, že to myslíte vážně. A to on rád 🙂 

Jako jo. Lidi z marketingu zakládají google účty, jak na běžícím pásu bez mrknutí oka. Vám to zabere možná dva večery, ale jděte do toho. Čím dřív, tím líp. Je to opravdu v dnešní době velký hnací motor Vašeho businessu. Jestli tápete, ozvěte se nám. Víme, jak na to!